Thursday, April 28, 2011

business plan cuti 4bulan

Hello hai semua!!!!!!!!!!!!!!

baiklah...aku dah habis 2paper..jawab pon secukup rase je...keyakinan menjawab xde, tapi keyakinan menembak sgt tinggi..tambah2 lagi exam kom hari tu objektif..70soalan..malas nak pikir panjang aku pon main bedal je...ade satu lagi paper...Psycholinguistics..baru habis bace satu bab aku dah mula rasa ngantuk, malas...dah nak tido tapi teringat kat blog ni dah lame semenjak tuan die sedang sibuk ngan final, konon nak study..malam kul 9 aku dah mula rase ngantuk, 9.30 pegang buku,study atas katil la kunun...kul10 aku dah tido...sekian...itulah rutin hidup aku sepanjang study week ni,hehe

baiklah, sekarang ni ngah pikir nak buat ape cuti 4bulan ni...duk UPM 4bulan tambah dengan class, assignment, naik tangga turun tangga pon badan aku dah naik..duk kat rumah nanti aku tak tahu la macam mane...dengan kenduri kendara kawan sepupu kawen, macam2 orang kawen, konpem laa badan naik, hmmm...bju raye kena ukur lebih 1-2inci..haha

baiklah, berbalik pada kerja, aku ada apply cikgu ganti tapi dah tahu payah nak dapat...xpon aku ikut cadangan abg aku...die suh jual air depan umah kau...nanti aku buat la penambahan sket, jual pisang goreng, nangka goreng, cempedak goreng dan semua benda yang aku boleh goreng...mungkin nama produk aku...TFF-Taq Fried Fruit..harap-harap orang kampung akan sokong bisness aku nanti...hahaha

memandangkan bisness aku berteraskan buah-buahan kampung je..modal mungkin xbanyak tapi untuk tujuan promosi aku kena mintak jasa baik Encik Guo ;D

aku rase gamba ni sesuai untuk buat cover banner bisness aku..gantung kat pintu masuk kampung aku..gambar ala2 separuh ni...biar org tertanya2 sket sape la si penggoreng TFF tu...haha

balik kampung nanti terus hantar proposal bisness aku ni kat rumah Tuk Ngulu Luwi...harap dia approve! hahahaha

ok, nak tido.........;))

7 comments:

  1. wah berbisnes..bgus2..ja pun ader apply cikgu sandaran..tgkla cmner kalu ader rezeki adela od..but berbisnes besh juga..bisnes on9.. ke guane taq?tp no ideal ag nok jual nape..huhu

    ReplyDelete
  2. xsaba nok tgok taq after 4months. gemok bulat metong. HAHA! comeycomey!

    ReplyDelete
  3. akan ku drive dr Salor ke Nilam Puri semata2 utk mndapatkan produk mu itu... hahaha... stylo molek demo...

    ReplyDelete
  4. Bisnes TFF mu ni ado delivery dok??sng nk oder..keh3.. XD

    ReplyDelete
  5. TFF? susoh nok sebut tuh.huhuh.kawasan nilampuri jah ko?

    ReplyDelete
  6. jaa:
    this is just a fake proposal...kah3
    bgus jgk jua on9...jaa jual la bju2 n ksut jaa...konpem laku...heee;D

    ziny:
    amboi............sedakkkk dio deh....tgk la nati taq jd koho slim bru termangu ziny...kah3!!

    megat:
    ni aku suko ore salor ni...ikhlas sokong bisness kat kampung lain...haha;D

    enol:
    mst lah ado...bisness besa ni..tp rugi la mu nt...goreng pise 2ya jah tp delivery 10ya...hahaha

    pali:
    olohhhh...seney jah 2 nk sebut pali...meh2 BFF dh 2...haha hola area nilampuri jah ni...xdok ore wat usiness po aku nih...haha

    ReplyDelete
  7. pre loved item od..ader ke org nak beli? huhu..tp ase syg plop..haha

    ReplyDelete