Saturday, January 8, 2011

rosha indie budak rabun


Semalam abis class madam sab...aku kua pegi mines...Sampai2 tu terus pegi makan...Aku pon order la sizzling sebab dah lame sangat mengidam nak makan benda panas berasap 2...Hambik kau sampai melecur lidah..panas!!...;D

Lepas tu langkah kaki diatur kat kedai spec...Spectacle Hut..Mesti ramai xtahu aku ni rabun kan...Tapi xnak ngaku,bajet nampak la xpakai spec..;) So masuk kedai 2 aku tengok2 la frame kat kedai 2...cermin+frame=RM188..Ok la kan..Tapi jangan berangan ok..! 2 bukan harga utk spec aku.. aku pon terus la tanye amoi 2..ke apek...ntah lah...kekeliruan gender..amoi la senang..hee

aku: kalau power silau kite tinggi harga die macam mane ek?

amoi: brape power silau u?

aku:
hmmmmm...sambil ingat2 blik time wat spec dulu...i rase lam 500 kot


amoi:
haishhh...mane ade la kamu...olang kalau da 200 mesti mau pakai spec maa..xbleh jalan2 xpakai apa2 maa..lens pon u xda pakai kaa?


aku:
xde...sambil rase malu kununnye ckp power silau aku 500...sambil garu2 kepala..(dalam hati) rase cam 500 silau aku.........hmmm..bleh x i nak check dulu mate i..


amoi:
ok...bleh2 maa...

aku pon masuk la bilik saiz 2x toilet hostel aku 2...selepas siap berinteraksi dgn mesin yang kene sangkut dagu tu kua la result mata aku...

POWER SILAU: 525
POWER RABUN: 250
(aku xtau nak pakai penjodoh bilangan ape..cc kot..;p)

Haaa...ambik kau amoi...aku cakap ko xcaye..! mesti amoi 2 malu gile sebab confident je cakap power silau aku krg dari 200..So aku pon suruh la amoi 2 kire brape harga untuk spec aku...

RM188 FRAME + RM400 CERMIN
total up jadi

RM588
herrpppp...pingsannnn jap aku;p

gile!...terkejut aku...xjadi buat..kene buat kat klate..selamat sket duit aku,hee..ingat lam 300 je..Kat klate murah sket kot..So pakai je spec lame..Power, kejituan kepaduan melihat dengan spec lame tu ok lg...cume ade calar2 sket..So, itulah sebabnye aku ni tersgtlah gemar duduk lam gelap..silau sampai 500..jarang2 je orang macam ni..hehee

SAYANGI MATA ANDA;)

Sempoi je pegi mines smlm...da tua kot;p

ok...bubye..!!!

Jage mata baik2 ye kawan2..lau x aku dah kene tukar blog ni...
not "speak with your eyes" anymore....;'(

8 comments:

  1. bahaya tu taq.. mkn carrot manyak2 neh.. ;p

    ReplyDelete
  2. bkn sje carrot k.an...ngan arnab2 pn sy mkn...hihihii;D

    ReplyDelete
  3. wdj owner:
    mst kagum kn...aku boleh lg blagak cool xpakai spec deh...muahahaha

    ReplyDelete
  4. Taq..pkila lens..ja tgk comel jer ore paka cntact lens kaler2..hihi

    ReplyDelete
  5. jaa:
    xleh pkai lens daa...mte taq da tggi sgt power...huhuuuuu;D

    ReplyDelete
  6. 25o ade ag power utk lense intaq..
    saim aku 700 power,tp pki lense..
    tp tggi gler silau mu!

    ReplyDelete
  7. nana:
    2la..tp kne pkai due2...xleh pkai y rabun je...huhuu

    ReplyDelete